Trängspass

Var och körde lite lydnad med Maia igår. Det gick hyfsat bra,  jag tyckte att hon gick ner sig på fria följet, så jag körde korta intesiva små pass med massor med motivation, och då kom hon igång och började trippa på tårna.
Sen körde jag rutan med henne, det gick sådär vi fick backa ett par steg och köra om från början, med lek och bus i mitten av rutan, och sen så skickade jag in henne och hon stannade i mitten där vi hade haft skoj och då fick hon min gamla strumpa som belöning, och dom älskar hon :)
Maia har tendensen att gå för många steg i ställande under gång. Jag har oftat 0a ställandet, förutom en gång och där fick jag en 5 a, ha ha. Jag har alldrig haft lust att ta tag i den biten, men nu så har jag börjat. Jag har märkt att det räcker och jag har ett kraftigare kommando STÅ, istället för mitt mjuka stå. Det var effektivt hon stannade på en gång. Men då får jag väll säkerligen avdrag för att jag använder det, men men det är små smällar man får ta, och hon stannar ju då.

Hjälpte husse med apporteringen med Zelda. Hon har kommit till det stadiet att hon kan inte ta apporten om man inte håller den. Men nu fick jag henne att gripa den trots att inte jag höll handen där, det funkade med massor med beröm och att hon kände att detta var skit skoj, det bästa jag någonsin har gjort i mitt liv :) 

Ha en trevlig dag i solens sken, själv ska jag jobba hela dagen.

/Ida

Kommentarer
Postat av: Maria S Kristo

Hej Ida
Vad kul att läsa vad du pysslar med långt där borta. Vad duktig du är som tränar och står i. Hoppas all träning nu ger resultat till våren när tävlingarna börjar.
Ha en bra dag
Kram Maria

2007-04-12 @ 08:21:19
URL: http://www.polarmarken.se
Postat av: Barbro( mor)

Ja du tränar och tränar du är duktig du...

2007-04-13 @ 17:26:23
URL: http://jebas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0