Sön 13/5

I onsdags så var vi till vet. med Maia. När Pia kikade i halsen på Maia så tyckte hon inte alls att hon såg tjusig ut, hon ville absolut ta bort tonsillerna på henne. Tyvärr så hade dom inte tid att ta bort dem på ons. så då fick hon övernatta där till Tors. för att sedan göra operationen. Allt hade gått som det skulle. Nu äter Maia pencillin i 10 dagar och så får hon klass som måltider under dagen. Sen ska hon inte anstänga sig för mycket. Så i helgen har vi inte varit på någon bevknings träning.
Vi harit  varit upp till Överkalix i helgen. Jag och Mamma var och spårade med några av hundarna i Lördags, mamma la spår och Ärga och jag gjorde ett spår till Ozana. Under tiden spåren låg så gjorde jag även spår till Ärgas "barn" Plexus och Phira, första gången dom fick prova på något sånt. Först ficj Plexus gå, och han tyckte att gå vad kul att vara här ute i skogen på en promenad, men tillslut så slog han ner nosen i backen och kände att "här har ju någon vart ute och gått å här ligger det ju en brandslang oxå, men vad konstigt". Andra spåret han gick så var han snabbt nere med nosen i backen,  och spårade jätte fint han gjorde tappt oxå , och han hittade igen spåret själv.  Phira spårade jätte bra, som att hon inte hade gjort något annat i sitt liv. Hon gjorde oxå tappt några gånger men hon löste det själv väldigt bra.  Dessa små krabbater har en väldigt fin social kamplust. Det är väldigt kul att se så "råa" hundar jobba.
När Ozana gick sitt spår vart de inte så där jätte bra. Hon tog upp det skit fint, gjorde tappt på första vinken, hittade tillbaka till spåret jätte bra, tog första apporten. Sen när mamma släppte på henne igen så började hon spåra och sedan kom vi på något helt annat spår, vi upptäckte då att hon gick på färska älg spår. Attans oxå, nå så kan det vara ibland. 
Ärga helt galen. Vilken maskin på att spåra. Suverän. Jag lärde mig något att jag måste lita på hunden, och lära mig läsa henne bättre, för jag började tvivla på henne i spåret, trodde att hon gick fel, men hon gick rätt hela tiden.
Gick sen ett spår till Orvar. Han gick jätte bra på spåret, tog upp det som man skulle och följde upp det kanon bra.
Idag har vi varit och gått i Bergen med Ärga, Plexus och Zelda. Har varit en jätte härlig dag. Varmt och skönt. Sen tränade husse Zelda på att apportera Trut. Först så tyckte hon att det var jätte äkligt, men så tillslut så tog hon truten. 

Några bilder från i helgen


Ärga


Ärga och Zelda


Ärga


Ärga





/Ida


Kommentarer
Postat av: Barbro

Ja du gumman det var jätte roligt att vara i spårskogen med dig det måste vi göra om fler gånger, både jag och hundarna var jätte trötta, men mest var det nog jag, för jag orkar nog inte hålla ditt tempo, Jag måste nog börja träna lite mer...

Puss & Kram Mamma

2007-05-13 @ 21:47:30
Postat av: Barbro & Jan-Erik

Ett stort GRATTIS Zelda till framgångarna i Pitea i dag.

2007-05-19 @ 21:24:55
URL: http://www.jebas.com
Postat av: Sara Andersson

Hej snygging!
Det är så kul att läsa vad du skrivit om dina hundar och dej. Det blev fint när du har ändrat färg på bakgrunden. Det var himla trevligt i helgen när ni var och hälsade på.
Kram från oss i Piteå.

2008-02-08 @ 08:42:55
URL: http://www.clics.se
Postat av: Sara Andersson

Hej snygging!
Det är så kul att läsa vad du skrivit om dina hundar och dej. Det blev fint när du har ändrat färg på bakgrunden. Det var himla trevligt i helgen när ni var och hälsade på.
Kram från oss i Piteå.

2008-02-08 @ 08:43:27
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0