Har varit i Överkalix....

Hos mamma och pappa.
Var och åkte skidor i lördags med Ärga och Zelda, Hade Maia springande framför. Men lilla Vorstehn Zelda vill inte dra, hon springer hellre bredvid mig, vet inte hur jag ska gå till väga, har testa alla möjliga sätt att få henne att vela dra men inget av de sätten hjälper. De enda jag inte har provat är att ha någon annan på skidor framför som lockar henne. Får ta och testa det. Nåväl den turen slutade med Zelda och Maia fick springa lös, eftersom zelda inte ville dra.  Men ärga är så himla duktig på att dra vilken kämpe hon är.
På söndag tog jag en ny  tur på skidorna, hade Ärga och en hane som heter Jebas Orvar med mig. Det var första gången han fick prova på att dra, och det funkade helt ok,  efter det att han trasslat in sig i linan några gånger, och när han styrde och ville springa åt något helt annat håll. Dessa hundar dom är ju roliga.
Var sen och promenerade med Maia, Zelda, Ninja och Phira. Hade så klart med mig Kameran.



Maia har hittat nått, Phira vill oxå undersöka vad det kan vara.


Zelda kommer skuttande.


Lill hjärtat mitt


Jebas Ninja


Jebas Phira


Jebas Phira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0