Lkl spår, Jaktprov och flytt

Det var ett tag sedan jag uppdaterade denna sida. De har inte hänt sådär väldans mycket på hundfronten den senaste tiden, vi har mestadels koncentrerat oss på flytten. Har inte hunnit berätta de men jag och Johan ska nämligen flytta till mina hemtrakter nämligen Överkalix, "borta bra men hemma bäst". Vi kommer att flytta in nästa helg, till ett hus.
Jag var och tävlade med Maia igår i Kalix lkl spår. Det gick väll inte som jag hade hoppats hon plockade 5 pinnar i spåret  och ingen slutpinnne, hon slutade spåra efter femte pinnen, det var en stor sjö som hon ville gå och doppa sig i ist, trots att hon hade blött sig i massa diken tidigare i spåret, nå nästa gång ska vi ha med oss vatten i spåret.. Nå nu är det bara att ta nya tag och ladda inför malmens tävling i aug, hoppas på att de är minus grader där :) Rakkarns vad irriterande, hon som har funkat så himla bra i spåret, jag som trodde hon skulle fixa det.  Nå det är bara kämpa vidare och ladda för nästa tävling. Maias kära kennel mamma och pappa var där och tävlade med Ia och Piraya, i Lkl spår. Båda fick uppfl. Rickard vann klassen och Anna kom på en 3 plats ett STORT GRATTIS till dem båda.
Johan har varit och tävlat med Zelda i Råneå. Dom tävlade i UKL, i den grenen som var igår innehöll det en spår del, där man ska spåra efter en mås och sedan apportera den till husse. Det funkade bra hon fick en 7, det hade väll varit lite strul med apporteringen. Sen var det en vatten del,  där dom ska apportera en mås. Zelda ville inte alls bada idag, hon satt hellre på land och tycktre att husse skulle hämta den själv :). Hon har tränats för lite i vattnet, det var därför hon inte gick i!  Så de var ingen lyckad hunddag för oss. Nå det kommer fler chanser, och nu ska vi träna vidare.

Hade bra*

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0