Lite Uppdateringar

Jag har inte möjlighet att uppdatera denna sida så ofta pga av att jag har inte alltid tillgång till ngn dator, sen har jag varit lite lat oxå på att uppdater kan jag väll erkänna. Men nu så ska jag dra en liten kort historia om vad vi har pysslat med sen jag skrev här sist.
Vi har inte varit nå mer på tävlingsplan sen vi var på malmenkampen. Jag har inte hunnit träna och tävla nå mina egna hundar under hela hösten, har haft fullt upp med att hålla kurser och jobba. Har haft spårkurs och även en lydnads kl 1 kurs, med jätte duktiga deltagare. Har även haft något som kallas elevensval hund, där har jag haft skolungdomar som jag har hållt hundlektioner åt. De kommer jag även att pyssla med under vår säsongen oxå.

Jag har fått tillökning till min lilla flock oxå, jag hjälper syrran med att ta hand om en av hennes hundar. Så lilla Emy som är en väldigt livlig liten krabat bor hos oss nu, de är en Bearded Collie som är lite över 1 år. Väldigt rolig och lättsam hund hon tycker livet är latjo lajban :). Mer om Emy kan ni läsa på  www.clics.se

Snön har ju kommit för ett bra tag sen :), så då har jag fått plocka fram skidorna och selarna till hundarna. Har hunnit vara och åka en heldel,  och Ärga stormtrivs i skidspåret :), hon stor tjuter av glädje när vi ska fara iväg :).
Maia har börjat bli lat som tusan i skidspåret, hon ids inte dra nå mer. Tidigare säsonger har hon varit suverän att dra med, men nu så tycker hon inte de är så rogivande längre :(. Har vi nån som åker före som hon får jaga efter då tycker hon de är skitkul :)

Så då vet ni att vi lever och mår :)

image40

Bilden har tagits 2005 på Hunddressörutbildningen

/Ida


Kommentarer
Postat av: Angelica wikström

Hej Ida
Det var inte igår , hur har du det?
Jag läste att du brukar hålla kurser i viltspår, i vilken ort brukar du göra det, jag håller på att kolla upp lite sånt för jag ska börja träna/tävla det med Yambi, ( kolla våran hemsida)
Och jag vet ju sen förut hur duktig du är ;-)

kram kram / Angelica W

2008-01-22 @ 23:19:42
URL: http://yambi.cybersite.se
Postat av: Linda

Men äntligen ett livtecken från er!!!
Oj så jag har väntat, hoppas att det uppdateras lite oftare nu då =)...
Ha det bäst // Linda.

2008-01-23 @ 13:20:46
URL: http://www.flexis77.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0