Helgens Tävlingar

Har varit och tävlat i Piteå i helgen och det gick inte som jag hade hoppats på. Tävlade Maia på Fredag i Lydnads klass 2, vi fick ihop 141p, och den här gången så 0 hon rutan! Rackans Kelpie, förra helgen i Kalix så for hon ju klockrent till rutan, och den här gången inte, så de är nog så som jag har sagt tidigare varannan gång så tycker hon att hon kan gå till rutan.  Jag har inte tränat nå rutan med henne i veckan, så jag skulle nog ha gjort det, Jag brukar göra så att jag inte tränar henne veckan före vi ska på tävling, för då brukar hon vara extra laddad på tävlingen. Annars så hade både jag och Maia jätte kul ute på plan.
Har ju tävlat Ärga idag i piteå i LKL spår, det gick inte heller alls nå bra. Vi började Med Platsligging på morgon och det gick bra hon låg, efter platsliggningen så körde vi Lydnaden och det gick jätte bra, kommer inte riktigt ihåg betygen, men ett snitt på 8-9 i betygen, hon skötte sig. Jag var rädd att hon skulle sjunga och ha tassarna i luften, för hon brukar ha det. Sen hade vi budföring och det gick inte nå bra alls, hon ficjk vind på skytten och ville springa till han ist. Efter de så var det ju det där spåret, Ärga tog upp spåret jätte bra, men villade bort sig sen efter ca 400m och hittade inte igen spåret sen, hon tog inga pinnar heller, jag hittade en pinne. Vet inte riktigt vad allt berodde på, men jag kan tänka mig att det kan vara värmen som hon inte är van vid, och sen blåste det jätte mycket där uppe, så hon gick ju inte i själva "spårkärna", och sen då när hon skulle ta vinkeln som var till höger(fick reda på att de var en sån) så villade hon totalt bort sig. Nå väl så här kan det ju vara i denna sport, det är ju levande djur vi hååller på med, nu laddar vi om till nästa tävlingen som är nästa helg här hemma.....

/Ida


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin och Dante

Hej
Undrade just vart du tog vägen....dina lydnadspoäng
var 255... om jag inte minns fel....kanon....Jag och Dante fick godkänt..414 poäng..jätteslö på lydnaden..klarade specialen...men det räckte inte...som sagt det var ju väldigt varmt.....Ha det
Anna-Karin

2008-05-25 @ 20:25:25
Postat av: Anna-Karin och Dante

Undrade just vart du tog vägen....din lydnadspoäng var 255....om jag inte minns fel
Jag och Dante blev godkända....klarade specialen ...men slöade till på lydnaden...ja,ja det är bara att ta nya tag.
Ha det
Anna-Karin

2008-05-25 @ 20:28:34
Postat av: mia,mixa,nikita

Hej, vad har hänt med din blogg, tyvärr är texten så liten att jag inte kan läsa vad du skriver men det är säkert något bra, vi ses säkert till helgen kram Mia

2008-05-29 @ 22:09:06
Postat av: Petraaaaa

Hallooo min vän...Måntro om jag ska ringa och väcka dig.... Hmmm!!! Nää du får sova :-) Vad roligt de var att Ärga spåra fint igår :-) De ska bli kul att fara till Malmen, de är alltid lika spännande med tävling!!!!

2008-06-03 @ 08:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0