SPÅR

Idag har jag varit och haft spår premiär för i år med "the killing dog", närmare bestämt Ärga. Hon har fått det namnet  för att hon gillar att tugga på andra tikar, hon är inte så förtjust i dem, tyvärr. Men så är det med vissa hundar, tråkigt men sant. Nå väl det var ju inte det jag skulle skriva om, utan om hennes spår som jag har gjort idag. Jag var uppe på lappberget och la det på ett stort ny hugget skogsparti, det var de ända snöfria stället jag hittade. Det var ett ca 700 m långt spår, risigt och jävligt var det oxå, och det gick en heldel uppför. Ärga spårade jätte bra, som en skogsmaskin tog hon sig fram, det enda felet hon gjorde var att inte plocka pinnarna som jag hade lagt ut, jo hon tog slutpinnen men inte det övriga, så det blir vårat nya projekt!

image85

/Ida

Kommentarer
Postat av: Maria

jasså du har hitta snö fritt att spåra. Då måste vi ut och testa bebisarnas spår intresse.
Maria

2008-05-06 @ 17:54:17
Postat av: Maria S K

Hej Ida
Här var det lite nytt. Ska bli jätte kul att följa Sixten. Det verkar bli en utmaning..Blir han hälften så galen som moster Nova var i den åldern så blir han jobbig..ha ha. Tack och lov har Nova lugnat ner sig nu.
Ha det bra

2008-05-08 @ 22:37:35
URL: http://www.polarmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0