Våren börjar närma sig

Jag har varit tok seg de senaste dagarna, pga av olika omständigheter. Tänkte gå och gräva ner mig igår morse när termometern visade - 20 grader. Men igår eftermiddag så fick jag helt plötsligt tillbaka min energi. Jag for ut med hundarna, gick förbi svärmor och svärfar för att hämta deras hund Trixi, det hade blivit jätte skönt väder -10 grader och strålande solsken, det kändes verkligen som att våren nu äntligen börjar närma sig. Jag var och promenerade ca 3 km,  kastade snöklimpar åt hundarna för att motivera de till att plumsa i snön och jobba extra mycket med kroppen. Sen när jag kom hem så for jag och Ärga med sparken, vi sparkade nästan till Allsån, på vägen hem så for vi till Zandra och fick mig en kopp kaffe, medans Ärga fick korv av Zandra, det är ju inte så att damen behöver det precis, den där damen har lagt på sig en hel del sen vi har bytt foder. Jag har börjat gå dem ett frysfoder som heter Fodax, det är betydligt billigare än Royal Canin som de tidigare har ätit och det funkar då änsålänge jätte bra på dem, de har ätit det nu i ca 3 veckor. Sen har deras mataptit vänt totalt, inte för att den någonsin har varit dålig, men nu är den extremt hög. Plxus har varir  den som har tjorvat kring maten, men nu äter han jätte bra.








//Ida

Kommentarer
Postat av: Malin och rebell

Åh så fina bilder! :) Skönt din energi kom tillbaka! Kände imorse när det var jättekallt ute att åh neej låt mig ligga och sova men jag tog mig upp och sen lyste solen så fint och en apglad hund vid min sida så då fick man en energi kick igen!



Kram på er!

2009-02-11 @ 11:42:02
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: petra

Haha... att Plexus är cool... Han ser mega nöjd ut på bilden..

2009-02-11 @ 19:19:50
Postat av: Linda

Äntlgen börjar våren komma till oss!!!

Men ett ganska stort bakslag idag då termometern visade -24 =(.

Ha det bäst!

//Linda

2009-02-12 @ 09:33:47
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Sara Andersson

Vilka fina bilder du har fotat, jag blir så sugen att ta mig ut på isen när jag se dian bilder. Det känns som att det var länge sedan jag var där. Lycka till på måndag! Skönt att orken har kommit tillbaka :) Kram från storasyster i Piteå

2009-02-13 @ 15:49:19
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0