Lite allt möjligt

Det var några dagar sedan jag uppdaterade denna sida, men jag har inte idast uppdatera den helt enkel. Det vi har pysslat med de senaste dagarna är motionering av hundar, jag har varit och promenerat och åkt skidor. Idag har jag varit och åkt här hemma kring Nybyn. Har åkt en runda som är ca 3 km lång, det är i skogen och efter isen en jätte mysig runda är det brukar även vara och promenera den svängen. Jag åkte två vändor med Ärga och så hade jag Plexus springandes lös, Plexus tycker inte det här med att dra är riktigt hans grej, så det är därför han får springa lös. Ärga tycker jag har börjat dra lite sämre, förra året var hon mycket bättre på att dra, men det är klart vi har nu bara varit och åkt 3 ggr, man kanske måste ge det mer än så. Eller så kanske jag måste börja köra ett foder som det är lite mer energi i, men damen är inte mager tycker jag, nå jag år utvärdera och se här framöver vad de kan vara.  Maia är piggare än vanligt hon drar då som bara den, helt galen är hon efter spåren kul som attans är det att åka med henne. Sixten tycker inte det är lika kul att springa med men det är sånt man får leva med om man är en lat schäferpojk. 
Jag var till ridhuset igår och tränade lydnad med Maia, det gick bra tyckte jag. Vi körde rutan, ink. m. ställande och läggande, metallapportering, hopp apport och fjärren. Jag kände mig väldigt nöjd med det lill kelpien hade presterat. Det var inte så mycket folk som var och tränade heller så det fanns gott om utrymme för att köra hela moment och för att kunna "dampa" med Maia, utan att måsta krocka och ta hänsyn till andra.


Ärga

//Ida

Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Din skidrunda låter så mysig, själv åker jag endast på vår vackra älv :) Ha det så bra. Kram syrran

2009-01-26 @ 18:13:43
URL: http://www.clics.se
Postat av: P

Kanske jag besöker dig i morgon :)

2009-01-26 @ 21:59:08
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Mia

TA MED MIG TILL LAPPBERGET! om du ska någon kväll.. Jobbar nog till 15:00 hela veckan... Är så sugen på att åka... är inge kul att skidra själv med henne för då drar hon knappt nå.. måste ha lite dragnings hjälp! =)

2009-01-27 @ 14:38:23
URL: http://northshadows.blogg.se/
Postat av: Mia,mixa,nikita

lät väldigt härligt med en skidtur, har inte börjat än vi kör spark i hundra med 2 pigga tjejer som drar, ha en bra dag kram Mia

2009-01-28 @ 13:27:37
URL: http://www.123minsida.se/miashundar
Postat av: Nettan

Hej!



Hur är det med dig? Vad pysslar du med nuförtiden? Trivs du i huset?

2009-01-29 @ 23:12:16
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: P

Klart att Ärga inte tuggar på Hampus & Phira!!! Dom är lite smartare än vissa andra hundar så dom håller sig undan för Ärga :))

2009-01-29 @ 23:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0