Mattes hund

Såna finns det och jag vet en speciell som är det  Jebas Quila, hon är helt besatt av sin matte Zandra. Jag, Zandra och Petra med fam. har varit till Lappberget idag. Jag och Petra var och åkte skidor, Petra tog Hampus och jag tog Maia och Quila för att åka med och det ångrar jag ju skarpt att jag gjorde. I starten så sa jag till Zandra att "gå iväg och sätt dig i bilen eller nåt" för att jag skulle få med mig hunden över huvud taget. Efter många små strider så fick jag med henne, Petra och Hampus hade kommit sig iväg, sen när vi skulle åka om dem så krockar Hampus och Quila med varandra eftersom att Quila springer in i Hampus. Nå väl då åker vi förbi dem och sen i 3ans uppförsbacke så börjar hon gå fot, Maia sliter som tusan framåt och Quila bakåt, när vi tagit oss upp för den hemska uppförs baken så börjar hon trippa sig framåt, de går inte så fort för hon men det går framåt iaf. Sen efter ca 1 km, så stannar hon näst intill och ska ur selen med våld, ja ja  vi är snart i "mål" tänkt jag och bet ihop för att inte bli arg, Maia kämpar på som tusan och vill framåt och bakom sig så har hon nästan 90 kg vikt, en på skidor som vill fram och en som inte vill gå över huvud taget. Sen har hon ju skullat gena i alla små avfarter som man kan gena i, tycker mest synd om lill stackars kelpien som inget hellre  vill en att springa järnet frammåt  men hon har en Jebas hund med sig, ha ha. Nå väl när vi väl var framme så fick hon ju äntligen gå till sin mamma Zandra, vi tog oss runt 3 km's rundan med en mammig hund. Efter de så for jag och Maia 1,5 km rundan utan Quila, och det gick betydligt mycket lättare. Så idag så har vi åkt 4,5 km.
De andra hundarna var jag på en härlig morgonpromenad med vi gick ca 4 km, och Plexus och Sixten dampade på som vanligt, Plexus har kommit på nått slags trick det är när han tar tag i Sixtens halsband och vrider om lite så lägger sig Sixten helt sjukt ser det ut . Mamma Ärga försökter gå mellan dem och styra upp dem hon lyckas ibland mend dom är som nå vilda tonåringar tillsammmans så de är inte så lätt för henne.....


Här är "damppojkarna" och mamma Ärga som försöker styra upp dem


Mattes hund Jebas Quila

//Ida


Kommentarer
Postat av: P

Nästa gång ska vi binda fast Zandra på ett par skidor...

2009-01-30 @ 22:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0