....

Måndag, tungt gillar inte alls måndagar. Förra veckan har varit och den har gått sjukt fort.  Igår var jag på årets första cykel tur med Ärgiga Ärga, kul var de, satte på henne nomeselen så hon skulle kunna dra mig på cykeln, det var lite små kyligt faktiskt att cykla, och så när hon drar så får hon ju sjukt mycket fart så då blåser det ju extra kallt. Det är lite för kallt för cykelturer, men det var bart efter vägen, så man behöver inte vara orolig att man ska falla och slå ihjäl sig. Ärga har för den delen börjat löpa oxå, så Plexus ser i kors när han ser på henne, helt garn är han på henne, springer och uppvaktar henne ständigt drär kring buren, hojja det är ju hans morsa. Går iväntans ytider på att Maia oxå ska börja snart, stackars Plexus då, då tror jag att han får flytta ut till hundgården, men då protesterar väll husse. Igår kväll så var jag och körde lydnad med Maia i ridhuset, och gud så roligt hon hade, vilken iver skit kul att se, jag var som lite små seg, men hela jag vart helt på g. när jag fick se att Maia ville jobba, hon fick säga åt mig att "men morsan kom igen då så kör vi".  Jag gillar hundar som har den ivern och viljan :)



//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0