......

Har haft nu självstudier i 2 dagar skönt*. Har haft tid över till hundarna under de här dagarna och det är ju kul. Igår var jag på långprommis med Sixten, Plexus och Maia, vi var och gick efter isen och det var så härligt speciellt nu när solen lyser. Sen på kvällskvisten så var jag och Ärga och prommade runt norra tallvik, vi stannade av och körde ett lydnadspass på Isolamin parkering, jag säger då bara det, den härliga hund jag har! Hon är helt otrolig, det jag syftar på är att hon går genom eld bara hon får jobba, blev riktigt sugen på att testa tävla hon igen till våren, men vi får se. Hon ska ju paras nu här kring dagarna så då får vi vänta och utvärdera de först.
Idag så har jag varit och prommat med Sixten och Ärga efter isen, det är en riktigt härlig vår dag idag oxå, hade kunat vara nån plusgrad så hade varit toppen. Sixten plågade jag med genom att sätta honom att dra däck, han var inte alls nöjd. Han tyckte det var mest eländigt och tungt. Efter promenaden så for jag och åkte skidor med Plexus och Maia. Maia den lilla råttan drar som bara den, hon är helt fantastik, det skulle vara häftigt och ha typ 4 st kelpisar framför rackarns vad fort det skulle gå då. Gud vad jag känner att jag skryter på mina tikar, men det är ju för att det är just mina tjejer :) Plexus pinna på där under skidturen för sig själv, han hade då inte koll på vart vi tog vägen han var så upptagen med att nosa och slicka där Ärga hade kissat,  dessa han hundar, han är så svinig, idag har han brytit sig från bron, hörde att kompostgallret rasade ner från bron. i vanliga fall så brukar han inte vilja gå nära gallret, men en kåt hane ser inga hinder bara möjligheter. Sixten den stollen har inte börjat förstå det här med löptikar, för han är då verkligen inte intresserad av Ärga, eller så vågar han inte visa intresse för han är rädd att hon ska äta upp honom, haha.....


Ärga

//Ida

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja gillar Ärga!!

2009-03-25 @ 15:28:34
Postat av: Moster

Hej gumman, vad du ärr duktig på att skriva i din blogg. Det är kul att följa dej/kram

2009-04-08 @ 16:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0