De fortsätter att vara monster....

Monster kelpieungarna :) Ni förstår säkert vad jag pratar om, om inte annat så förstår de som ha träffat dem den sensate tiden vad jag pratar om. På bilderna ser dom så söta och goa ut, riktiga ögontjänare är dem, men då mitt i allt så biter det tag i en, och säger haha...Skämt och sidor. Det är helt underbara små orädda valpar med massa levnadsglädje i sig. Idag har det fått vara och åka bil för första gången det gick bra, de skrek och sloggs med varandra där bak i buren, en av dem vart sur när de andra gnällde  så han försökte styra upp dem, genom att morra åt dem lite... Vi hade lite miljöträning med dem oxå genom att fara och hälsa på svärmor och svärfar, de gick hur bra som helst, de hade inga bekymmer med att vidga vyerna på deras tomt.
Tänkte försöka berätta om de smås personlighet, om vad man har sett dax läget på dem, sen hinner det ju hända väldigt mycket under valptiden som det utvecklas i.

Kan berätta att samtliga i kullen är väldigt sociala med väldigt mycket fart och alla har visat sin kamplust för en. Tycker själv att dessa valpar är väldigt jämna och orädda. Det finns ingen som sticker ut och inte gör nått, fullt ös bland samtliga.

Blå Hane: Lugn och trygg herre, go och mysig. Han kommer att bli en riktig snygging när han blir stor :)
Grön Hane: En grabb som bestämmer och vaktar maten i skålen, här kommer jag och det är bäst att ni flyttar på er!
Svart Hane: Har han bestämmt sig för något så är det så. Vill jag bita er så gör jag det, oavsett om ni försöker mota bort mig eller lura mig med nått annat. Vill jag vara och käka svamp så gör jag det oxå! (men de får han inte)
Gul Hane: Labbe varning på han! Bastant hanne! Med tunga öron :) Fart och fläkt i han. Tjurig och väldigt orädd.
Röd Tik: SöT :) Hon är så himla liten och söt :) Mysig är hon oxå. Denna dam är väldigt ettrig av sig och en jäkla kamplust har hon.
Lila Tik: TJURIG Orädd brud, med väldans mycket fart. Tuff och kaxig.


      

     

     

     

         

//Ida



Kommentarer
Postat av: Malin

Ihhh ska blii kul att se underverken snart :D

2009-09-13 @ 23:30:43
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Petra

JA nog är dom fina alltid men inte kommer jag och hälsar på i några nya jeans igen :))

2009-09-14 @ 08:55:32
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Anna&Sally

Vilka gullungar!!!Ska bli spännande att se vad det blir av alla dessa kelpieråttor!:-)

2009-09-19 @ 17:14:39
URL: http://web.telia.com/~u93406463/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0