Det var ett tag sen

Det var ett tag sen jag skrev i denna blogg, säkert ett halvår sedan. Det har hänt en hel del sedan dess, jag uppdaterar ju hemsidan om det som händer med bilder och dylikt. Tänkte att jag skulle sätta igång och försöka blogga och uppdatera om våran Thailands resa som börjar på Fredag. Vi åker till Karon Beach som ligger i Phuket, dit var vi förra året oxå. I år blir det att vara 3 veckor :). Gud vad jag längtar, men det känns tungt att lämna iväg alla hundar. Men det går bra, det känns i alla fall tryggt att lämna över dem.
Kan ju berätta lite gran om vad som har hänt. Tira är nu ca 6 månader snart 7. Har inte satt igång henne i någon lydnads träning ännu, tänkte att det väntar vi med tills sommaren. Det ända jag pysslar på med henne, är att hon får vara med lite överallt dit man kan ta med hunden, det går bra, hon kan reagera på saker och ting som hon inte känner igen, men det går alltid över. Tira kommer att bo hos min kära syster och hennes fam. I Öjebyn, sen kommer hon att vara med hennes man Per på dagarna på hans arbete. :)
Säpo har börjat bli en stor grabb i sin uniform. Allt går jätte bra med Säpo, och vi har planer på att tävla till våren/sommaren om allt går som vi har tänkt oss. Det vi siktar på är att starta i Akl spår. Det går jätte bra att träna in moment på Säpo, han lär sig väldigt snabbt och han är väldigt duktig på att hålla koncentrationen på det vi gör. Zandra kommer att motinera Säpo mannen åt mig medans vi är borta. :)
Maia arbetar för fullt med att stimulera vårdtagare genom att bara vara och visa upp olika saker som hon kan, ex. apportera olika föremål, söka godis, sitt ligg stå, komma på inkallning, krypa, och att bara vara go och glad :) detta är hon väldigt bra på och det är väldigt uppskattat. Maia kommer att vara hos mormor och morfar på Jebas där kommer hon att hade så mysigt med att sova i sängen deras, sno mat från bänken och jaga Tiger :)
Plexus och Ärga har vi bara motionerat den senaste tiden. Ärga har fått vara på en skidtur sen har vi fysat på andra sätt genom att sparka och dra däck, och plumsat i snö. Ärga kommer att paras nu när hon börjar löpa. Petra kommer att motionera Ärga och de kommer att ha det så trevligt efter skidspåren i lappberget. Plexus kommer att vara hos farmor och farfar i Nybyn när vi åker iväg.
Säpo och Ärga kommer att bo här hemma och så kommer mamma och pappa att fara och utfodra dem och se så det har det bra.








//Ida


Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj. Igår efter att vi kom hem från satta Jokkmokk så for jag och Ärga och åkte skidor. Ärga fick åka trean ett varv och Phira fick åka två varv så jag fick åka 9 km sammanlagt. perrans perfekt! Idag fick hon vila och i morgon skidrar vi igen. Hon blir så glad när jag kommer till henne. Hon springer järnet till bilen. Hon vet vad de hela handlar om!!!

2010-02-14 @ 23:57:44
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0