Årets första Spår

Jag hittade mig mark att spåra på igår. Men det var inte mkt mark. Det var en rak lång plätt med mark som var bart, så spåret vart där med en apport i slutet. Nåja inte riktigt där vart utan det vart med 3 vinklar oxå ute i snön. Maia spårade jätte bra,  hon tog upp spåret kanon bra, och vinklarna jobbade hon jätte bra i.  Det ända vi hade bekymmer med det var att hon inte ville ta apporten, hon kände den men hon hade absolut ingen lust att  leta den bland allt ris, hon ville hellre fortsätta att spåra. Tanken med detta spår var att jag ville att hon skulle spåra och det gjorde hon. För vi har haft såna bekymmer förra säsongen med spåret. Så ja var jätte nöjde med henne ändå, vi får jobba med pinnarna på sidan om spåret ist.

/Ida

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Gumman!
Idag ska pappa och jag åka ut med våra hundar och se om vi hittar någon spårmark, ja vi får ju se om din far kommer men jag ska då ut i skogen iaf.

Ha en bra dag//mamma

2007-04-21 @ 09:13:07
Postat av: Ida, Nihkke o Flinga

Halloj! Inte visste jag att du hade en blogg!!! Men nu vet jag :P Vi måste träffas o träna igen snart! Nihkke har vaknat upp ur sin unghundspsykos och är just nu en ganska trevlig hund :D Mattes lilla plutt...

2007-04-26 @ 14:43:10
URL: http://www.flingas.info.se
Postat av: Åsa & LiKören

Hittade hit via Kalix sbks hemsida.
Skönt att komma igång med spåret igen. I går spårade vi för andra gången gick bra men lite okoncentration. Dock är han ju bara en lite pojke ännu. Idag skall vi ut och träna sök här blåser det riktigt bra dvs optimalt för nybörjar sök. Hoppas det går bra för er på bevakningsträningen!
/Åsa & Kören

2007-04-29 @ 10:21:46
Postat av: Åsa & Likören

Hej pröver skriva igen min kommentar verkar försvunnit spårlöst!

Kul att vi äntligen har lite spårmark. Spårade för andra gången i går, Kören känndes lite okoncentrerad. Dock är han ju bara en slyngel än så länge. Nu skall vi ut och träna sök. Blåser rätt bra så förhållandena är optimala för nybörjar sök. Lycka till på bevakningsträningen!
/Åsa & Kören

2007-04-29 @ 10:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0