Pinn Övningar

Har tränat Maia på att plocka pinnar, eller de jag har jobbat med är väll att få upp motivationen för att vela ta pinnarna.
Jag har lagt uppp övningen så att jag har gömt några pinnar, jag lät henne sitta och vänta och se på när jag gick och gömde dem, jag la ut ca 4 pinnar. Sen så skickade jag iväg henne för att leta dem. Hon letade och när hon hittade pinnen och kom till mig med dem så fick hon massor med beröm och godis, sen så lekte vi oxå tillsammans med pinnen.
Jag har gjort denna övning två gånger på henne, och de har funkat skit bra. Har sett bra resultat i spåret på de. Var och spårade igår med henne, jag la ett ca 700 m spår med 3 pinnar, och hon markerade dem klokrent och kom till mig så glad, i normala fall skulle hon ha skitit i pinnarna och bara tagit slutet. Spåret i övrigt gick jätte bra, hon spårar så fint min lilla dam. Har inte jobbat med den här längden på spår på jätte länge, säkert 2 år sedan. Men lill tjejen skötte sig ypperligt, jobbar jätte fint.

Hade bra

/Ida


Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj.... Jooo min hemsida behövde uppdateras lite så jag fick ta itu med de,ska fixa klubbens sida om ca 2 veckor då jag är ledig från jobbet ganska mycket!
Ser att de går bra för dig å Maia., vad roligt! Tusan va vi ska träna våra hundar när du flyttar hem :-) hehe.. Det går så bra med Phira! Hon trivs mycket bra och har hittat sin plats i "flocken"

2007-06-21 @ 01:26:11
Postat av: Barbro & Jan-Erik

Vi ville bara önska dig en trevlig midsommar...

2007-06-21 @ 08:35:30
URL: http://jebas.com
Postat av: Maria

Hej Ida
Vad du är flitig att träna. Vill önska dig en riktigt skön midsommar.
Ha det gott.

2007-06-21 @ 19:15:18
URL: http://www.polarmarken.se
Postat av: Åsa & Likören

Skojsigt med motiveringspinnar! Roligt att Maia sköter sig i spårskogen!

2007-06-25 @ 08:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0