Jebas Essy

Hösten 2007 fick min gammel tik Essy cancer. Tyvärr en ondare variant av cancer som inte gick att bota, så dom var tvungen att ta bort henne på Vetrinärkliniken i Öjebyn. Essy vart 9 år, hon skulle ha fyllt 10 den 8/1. Jag vill bringa ett stort tack till Essys fodervärdar Conny och Barbro som gav henne 3 mkt. fina och härliga år i hennes liv.
Dom minnen vi har kvar av henne nu är hennes barn, hon har lämnat 3 kullar efter sig I, M och O kullen. Mer om dom kan ni läsa på Jebas hemsida. Essy har Lp 2 och hon vart uppfl till Lkl spår. Nu vandrar hon vidare med dom andra från Jebas flocken i himlen, bla hennes mor och far Huldrans Bixa och Sandvretens Hector.

image41
Essy

/Ida


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, ni lever!!!
Tråkigt med fina Essy, men det är ju en del av hundlivet..
En extra kram till dig och Maia från oss!

PS. Ses vi i Jokkmokk 16/2? DS.

2008-01-25 @ 01:44:06
URL: http://www.grejaskogen.se
Postat av: Gun-Britt

Vad fint du har skrivit om Essy. hoppas att du har det bra/kram

2008-01-25 @ 11:54:50
Postat av: Maria & Kaj

Hej Ida
Äntligen har du uppdaterat. Beklagar Essys bortgång. Hon var ju din ögonsten.
Jag ska länka till dig så jag kan kolla här ofta.
P.S Du får be pappa fixa en dator åt dig så du kan uppdatera.
Kram Maria

2008-01-25 @ 21:18:52
URL: http://www.polarmarken.se
Postat av: therre

Hejsan, halkade in här. Essy minns jag. Tråkigt att hon gått bort :(

2008-03-02 @ 00:28:19
URL: http://www.therre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0