Massor med snö

Det har kommit massor med snö ute som alla kanske säkert har märkt som bor i de norra Sverige, jobbigt jobbigt känner jag för nu måste man ju hålla på att tänka på snöskottning. Fast de behöver jag iof inte tänka på för min sambo har ju glatt tagit på sig de, så lät det ju ut iaf innan snön kom, men nu är det andra visor....
Hundarna trivs som attans när det är snö ute, dom tycker att det är skit häftigt att springa när det är så här mycket snö. Var ut och promenerade med Ärga och Sixten igår efter gamla stallvägen, Ärga och Sixten sprang på som attans in och ut ur skogen under hela promenaden. Mitt va det var under promendaden så kommer Ärga apporterandes med en svart sopsäck som hon hittat inne i skogen någon stans, jag sa loss åt henne och brydde mig inte särskilt mycket om den där sopsäcken, sen på vägen tillbaka så tar hon sopsäcken igen och kommer med den till mig jag kollade va de var i den, och där i låg det en död j-vla HARE! varför lägger man en död hare i en sopsäck och bara lämnar den ute i skogen, ska man inte ta rätt på döda djur, de är vad jag tycker iaf....
Plexus var och åkte lastbil med husse igår och det gick bara bra, han sov största delen när han åkte. Det ända kruxen han har med han det är när han ska ut ur lastbilen då tycker Plexus att det är lite läskigt att gå ner, men det går bättre och bättre för varje gång som han ska ha ut honom.....


Maia från testet vi hade i Söndags, glad och positiv kommer hon med bollen här.
fotot är tagit av Anna-Lena Kaati


Här i en del av hanteringen med Maria
Fotot är tagit av Anna-Lena Kaati

/Ida

Kommentarer
Postat av: Petra

Hallå... Hemtelefonen är trasig och min mobil laddare är borta! Så jag är lite insnöad här på mejerigatan. Va tror du om att ta ett träningspass på samhalls parkering 18,30 ikväll?? Va roligt att plexus får komma med och åka lite lastbil, han måst ju få se sig omkring här i världen :)

2008-11-26 @ 10:35:24
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja ska väl inte gå å skotta nån!! Är du galen??... Joo vi ser ju hur vädret är ikväll. Jag var å tränade i förrgårkväll och då frös Phira!!!! Måste köpa ett täcke till min prinsessa!! Hon får inte frysa!!!

2008-11-26 @ 11:20:45
Postat av: Petra

Haha, jaa Zandra är en bra gissning eftersom hon har lärt han andra rackartyg!!Jag tror inte de är hon den här gången. Linda E berättade att dom kommer in en sådan period "ljug & fantasi perioden" Så de är nog de som har hänt! Phirko är så liiiiten och hon fryser..Ska köpa täcke i morgon om vi far till Happis!! Å hon skulle aldrig äta upp de, hon är lite mer "sofistikerad" än vissa andra schäfrar!!

2008-11-26 @ 14:29:50
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag ska komma å krama dig!!!!!!!!! Å lura dig att dricka från samma läsk som mig :) Så alla baciller flyttar från mig och in hos dig! Haha.. Du har så bacillskräck IDA A :)

2008-12-01 @ 12:31:32
URL: http://www.phira.se
Postat av: Mia

Ha ha... så kan det gå! =) Jo få se hur länge det tar tills vi klöst oss ut... får försöka sova en stund... fördriva lite tid =)

2008-12-03 @ 20:13:35
URL: http://northshadows.freewebpage.org
Postat av: angelika

hej gumman .. nu har vårat liv börjat bli lite normalt i gen .. vad händer i överkalix... vi har ju flyttat till vårt lilla röda hus på landet nu.. du måste ju komma och hälsa på... kjam

2008-12-04 @ 06:34:42
URL: http://frokenlycklig.blogg.se/
Postat av: Petra

Nu vet vi att de har kommit jätte mycke snö!!! Nu vill vi veta något annat!! Å spännande ska de vara!!!

2008-12-12 @ 16:09:51
Postat av: sofia

Hej ida!! Kul att höra av dig, absolut det var kul att se dig i sommras, tänk vad som händer. Vänner man hade i gymnasiet hur fort man tappar kontakt =( Man har alltid så mkt att göra, men träffas borde vi... de skulle vara så roligt.. Kul att se att du fortsätter med hundarna!!

2008-12-15 @ 09:38:59
URL: http://www.freewebs.com/eagleeyeheavy
Postat av: Peeetraaaa

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR



ÖNSKAR

PETRA RIKARD JIMMY PHIRA HAMPUS & KATTEN

2008-12-23 @ 00:45:27
Postat av: Maria & Kaj

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

2008-12-23 @ 11:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0