Dagens Tävling

Vi har haft lydnads tävling uppe på klubben idag. Jag och Maia tävlade i 2 an, vi fick följande resultat.

Platsliggning: 8 hon satte sig före mitt kommando.
Frittfölj: 9 hon hamnade lite ur pos
Läggande: 9,5 Ngt sent
Ink. m. ställande: 5,5 Många steg, och så var det skit dåligt tempo
Rutan: 10, super tjusigt, hon hade kunnat galoppera lite fortare till rutan tycker jag
Apportering: 6,5 Den rakkarns lilla hund, griper apporten på sidan, går nästan in med den, och släpper den halvvägst sen tar hon upp den och tar rätt grepp om den! Jag vart helt chockerad när jag fick se detta, hon har aldrig bettet sig så konstigt vid en apportering förut! Vi har alltid haft fin fina betyg, hon har legat på 9or och 10or. Nå väl alltid chockar hon mig med nått den lillen.
Hopp: 9 eller 9,5 hon satte sig lite snett
Fjärren: 9 eller 9,5 dk
Helhets: 9
Slutpoängen landade på 168,5 p jag är ganska nöjd, det jag hade önskat utav henne det var lite bättre tempo på momenten, för hon var lite trött och seg. Men det är mitt fel, för jag förberädde mig inför denna tävling på ett helt annat sätt än som jag brukar gör. Jag har tränat henne hela veckan, sen igår så var vi uppe på klubben och körde agility hel dagen, före jag skulle in på plan idag så tränade jag henne ganske intensivt. Det jag brukar göra innan tävling normalt är, att jag brukar låta henne vara utan träning ungefär 4 dagar. Sen innan vi ska in på plan så brukar jag bara värma upp henne med lite frittfölj och lek.  Men ialla fall så har det varit en skit rolig dag, och till  samtliga som fick uppfl på klubbens tävling idag vill jag säga Grattis åt, och till er andra så är det bara att komma igen med nya tag ;)


Jag och "lill kelpien"


"Lill Kelpien" apporterar, jätte fin fart ut hade hon :)


Jag och Maia efter dagens tävling

/Ida


Kommentarer
Postat av: Mia & Elza

Tackar tackar! Jag är super nöjd! Är så stolt över min lilla tös!

2008-09-14 @ 18:32:59
URL: http://northshadows.freewebpage.org
Postat av: Bilja

Grattis! Hon var så duktig i dag!

2008-09-14 @ 18:39:31
URL: http://mylifestale.blogg.se/
Postat av: Mamma och Pappa

Ett stor GRATTIS till gumman och svarta Pärlan.

2008-09-14 @ 19:04:03
URL: http://jebas.com
Postat av: Petra

Grattis till ditt och svarta pärlans första pris idag!! Vi synns i morgon.

2008-09-14 @ 20:08:10
Postat av: Sara

2008-09-15 @ 10:59:36
Postat av: Sara

Grattis syrran till dina framgångar på lydnadsplan. Lycka till nästan helg.

Kram

2008-09-15 @ 11:00:59
URL: http://www.clics.se
Postat av: Malin och Rebell

GRATTIS:) Ni var kanonduktiga!



Kram!

2008-09-15 @ 23:08:27
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Mia,Mixa,Nikita

Grattis till första priset och så vill vi önska er lycka till i helgen i Gällivare kram Mia

2008-09-18 @ 19:13:51
URL: http://www.123minsida.se/miashundar
Postat av: Petra

Grattis till första priset som du och Maia fixade i Gällivare idag!

2008-09-20 @ 18:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0