Härliga dagar

Nu tinar det som attans här i Överkalix, härligt härligt. Snart får vi börja spåra med dogsen i skogen, köra uppletande och pyssla på med lite annan träning  :). Nu behöver jag inte flytta längre för snart är det ju barmark uppe hos oss oxå ;) som sagt jag har ju haft en depperiod över all vinter vi har haft här hos oss. Men nu börjar det vända, härliga dagar har det vart och det har resulterat till att man har haft motivation till massa saker. Neder plan på klubben har tinat upp helt tackvare att skoterklubben har skottat upp den, så nu har vi lämnat ridhuset och börjat träna på klubben i stället, mycket roligare :). Tränade Sixten för nån dag sen, han var mycket motiverad till träningen, han var för ovanlighetens skull pigg och alert, han tyckte det var skit kul med lydnads träning, jag vart väldigt överaskad! :). Jag var sen och tränade dagen efter det och då var han inte alls lika pigg, så man får inte köra så hårt med "ferdinan", haha. Ärga har oxå fått komma ut och träna, det tyckte damen om, jodå hon sjöng av glädje, hon är så härlig ;), synd bara att hon gillar att tugga på andra damer, de hände en liten insident här för nån vecka sedan, nä hon tuggade inte på någon men det var mycket nära. Jag, Sixten och Ärga var och promenerade efter byavägen, hundarna sprang lös som vanligt, jag ser att en liten kille kommer och går med den otrevliga jämthunden, jag kallar in hundaran tar dom fot, jämten är heltt vild och galen i sitt flexikoppel. Jag tar och kopplar mina hundar, tänker ifall den kommer lös mot oss. När killen paserar så ska hunden med våld fram till Ärga och Sixten, och den var inte glad. Ärga vart inte heller glad, hon flyger mot jämten, som tur är hinner jag ta tag i Ärga, pratar lite vett med henne och så var det bra sen. Den har hoppat på oss förr...
Maia och Jag har varit och jobbat idag på Tallviksgården. Det är ett äldreboende här i Överkalix. Det här var Maias första arbetspass, och hon stormtrivdes där. Hon fick massa uppmärksamhet av gamlingarna, de kelade med henne, och vad tror ni Maia gjorde då? Jo hon uttnytjade läget genom att lägga till sin charm, både hon och dom stor trivdes med varandra :)
Nu ska jag fortsätta svara på pizza.nu, jag lägger upp ordrar till pizzerior ikväll. Kunderna ringer till oss och vi lägger upp ordrar till pizzeriorna. Så så trevligt har jag ikväll, det är tyvärr inte så hettt på linjen ikväll..

Här kommer bilder på Maia när hon "jobbar"





Bilderna har Anna-Lena Kaati tagit

//Ida

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja saknar min go Phira, sitter och väntar på att kl ska bli 10,30 så jag får ringa.

2009-04-24 @ 09:07:48
Postat av: Anonym

Maia storm trivs, de synns! De där passar ju hon som handen i handsken...

2009-04-24 @ 22:30:48
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men så kul att ni är i jobb nu, maja ser ut att stormtrivas:))

Ha en härlig helg!!

2009-04-24 @ 22:32:32
Postat av: Sara Andersson

Vad bra att depressionen håller på att gå över :) Ha det bra

Kram

2009-04-26 @ 18:47:51
Postat av: Petra

Ja men herregud vad facebook är tråkigt & jobbigt!! I morgon gäller de Ida.. ska vi säga kl 18 ??

2009-05-03 @ 23:01:49
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0