........

Bittra jag var det som skrev  igår. Nu har det här med utställningen börjat gå över, nu siktar vi på nya chanser och möjliheter i utställningsringen, för jag vet att jag har världens finaste lilla Maia ;). 
I kväll så har jag varit och promenerat med Sixten och Ärga runt industriområdet på Norra. Tog sedan efter promenaden och körde lite olika lydnadsmoment med Ärga, tror ni jag hade en överlycklig schäfer som jag tränade med Svar JA. Inte var det mycket motivation som man behövde trigga henne med, nå nä ;) Hennes motivation till träningen var bara att få vara med mig och att få jobba. Den där hunden går genom eld och vatten bara hon får jobba, så himla kul med såna hundar :). Hon är så härlig den där hunden, hon viftar på svansen när hon kryper och hennes rumpa vikkar hon med när vi kör linförigheter :)
Sixten har jag inte kampa med mycket i hans lilla liv. Man kan nästan tro att han inte har gjort annat förut i sitt liv, han har bra jaktkamplust, sen har han en otroligt bra soc. kamplust. Kastar man leksaken åt han så springer han järnet och hämtar den, och sen kommer han tillbaka med den på en gång. Det bekommer han inte vart man kastar den, jag kastade en leksak åt honom, under en lastbil där det var lite mörk och skumt, väntade en liten stund så att han skulle ha en chans att leta reda på grejen, och det var inga bekymmer för honom att springa dit och leta den leksaken.  Få se vad det blir av denna man, spännande hund ;)


Ärga



//Ida




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0