Om dagarna som varit

Tankte uppdatera lite om vad har pysslat med de senaste dagarna. Har har vi kring 35 grader varmt, de ar jatte varmt!
Sondag: At forsta frukosten pa hotellet och det var super gott, massa god mat och god frukt. Sen akte vi Tuck Tuck till Phuket Zoo, det tog ungefar 30 m dit och det kostade oss ca 75 kr, gubben som korde oss skulle ha forst 1500 baht men jag fick prutat ner det till 300 baht, ha ha den har stan gillar jag nar man kan pruta. Nar vi da kom till Zooet fick vi se massa djur, Tigrar, elephanter, leopard, krokodiler, etc...Jag och Micke har hallit i en krokodilsvans.  Zooet gilllade jag inte, djuren var stressade och boddet jatte trangt, inge kul alls att se, Sa vi vart inte alls sa langvariga dar. Nar vi hade varit dar for vi och badade i havet, skont. Senare pa kvallen sa tog vi tuck tuck till Patong, ojoj sager jag bara vilken stad, butiksbitraderna var hemska, dom stog i princip och slet i en for att man skulle komma och handla, helt sjukt, vid varenda stand sa gjorde dom det,  jag tankte dar ett tag be dom att Go to helll!  Alla som saljer kostymer forsoker att kranga pa Micke de, och det roliga ar att alla kallar sig for Lucky, ha ha vilken stalle. Lady boys har vi fatt se kring gatorna, och tva st ville bjuda oss pa Ping Pong Show, jag kan ju meddela alla att vi inte var pa de. Nar vi val var i Patong sa skulle Micke pront till RICOs Piano Bar, och jag kan ju sag er allla att vi har gatt manga km for att hitta dit. Sa vi har traffat,  Little Gerhad och den dar Rock Boris.
Mandag: Soft dag vart det pa Schemat, Badat och Plaskat i havet.  Sen pa kvallen sa var det Show har pa hotellet, dom bjod pa mkt. god mat och dryck. Showen var vall inte sa mkt att hurrra over.  Idag Tisdag har varit en sol och bad dag oxa, nu ikvall sa blir det att fara och ata ngt. gott pa stan, kan ju berattta attt dom har otroligt god Thai mat har, vet inte hur jag skall kunna leva utan den nar vi kommer hem. I morgon vantar ngt mkt spannande, vi skall aka Speed Boat och besoka Fyra olika oar tror jag att det var blandannat Phi Phi oarna och James Bond on, det som vi oxa skall gora ar att snorkla. Hoppas att ni har det bra dar hemma alla och att djuren har det bra,  tanker pa dem.  Jag vet inte om jag har beratta de, men det finns en svart hund har som jag har dopt till svarten, han ser lite gran ut som min Maia.
Hade bra alla. Ps vi ar jatte bruna

Ida och Micke


 


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja ska minnsan tala om för dig hur det går här hemma...Igår hade vi värsta jobbiga snöstormen, jag hämtade dina odjur från Nybyn till Bränna. Körde fast när jag skulle upp från gården. Lagomt lycklig var jag. Försökte gå på promenad med dem men jag gav upp, de blev ett varv runt bränna. Det var inte plogat någonstanns vi fick plumsa fram och det tok blåste och snöade. Ärga var vild och typ pep runt hela bränna för hon hade så förväntningar! Jag knalla in på Larssons och köpte dom ben så dom skulle få nå att göra i snöstormen. Idag har de iaf slutat snöa så Ärga och jag har åkt 4,5 km i lappberget. Vi åkte samma runda i lördags. Plexus har blivit kär i Lindas långöra Yenna så nu måste du skaffa han en sån där långöra hund. Ärga har skött sig bra och inte ätit på någon än så länge men jag har fått "prata" med henne en gång för nu tror hon att hon äger min bil också!! Hon är så gooooo och hon blir så glad när man kommer till henne. Du och Micke kan ta de lungt i solen, hundarna mår bra. Speciellt Micke kan luta sig tillbaka och känna lugnet Plexus går det ingen nöd på nu när han är KÄR i lill lång örat på kvarnvägen :)

2009-02-24 @ 18:12:17
URL: http://www.phira.se
Postat av: Maria S K

Oj vad härligt. Ni får ha det så gott och passa på att njuta av värmen. Kram

2009-02-24 @ 19:54:12
URL: http://www.polarmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0