Dagen som varit

Det har varit en helt underbar dag idag, -6 grader och lite blåsigt. Började dagen med att fara på en sparktur med Sixten och Ärga. Åkte runt skogsmrkerna här omkring Nybyn med Ärga och sen efter isen på väg tillbaka, det var väll en tur på ca 3-4 km, skit kul var det det kändes nästan som att köra släde ;). Sixten hängde med tempot i början men sen så ides han inte hålla samma samma fart som Ärga så det slutade med att han halkade efter ganska så rejält, han inte så himla pigg på att röra på sig, tycker mer om att ta det lite fiesta på promenaderna ;).
Jag och Micke har varit och promenerat med Maia och Plexus, Plexus fick dra däck och han var inte alls nöjd över att måsta göra det. Maia hade värre damp under promenaden, hon hade bara allmänt väldigt mycke spring i små smal kelpiebena. Hon lyckades oxå få syn på en hare som hon sprang efter en bit innan jag kallade in henne. Hon lät ut som en stövare när hon for efter haren, hon stor tjöt, haha....



//Ida

Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Vilket kort på Maia, hon ser ut som en smällfet labrador!:) Men jag vet ju att så är inte fallet i verkligheten, kortet gör henne inte rättvis:)

2009-01-18 @ 10:05:26
URL: http://www.clics.se
Postat av: Malin och Rebell

Åh skönt med mindre minusgrader! Fin bild :) Ja dessa kelpiesaar är bra på ehum låta, haha!

2009-01-18 @ 11:25:29
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Petra

Haha... va bra skrivet av Sara!!! Lill Kelpien gör ju inte annat än äter ur diskhoar & snor ok korvar av dem som kommer på besök!!! (retas bara med dig Ida! Maia är så fiiiin)

2009-01-18 @ 14:57:30
Postat av: P

Nää jag har inte de, har inte haft tid att ringa dit men jag ska göra de på en strax!!! Tar du med sixten ikväll??

2009-01-18 @ 17:08:39
Postat av: P

Ida!! Idag är de en ny dag... vad ska vi nu göra???

2009-01-19 @ 08:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0