Lydnadsträning

Fy tusan vad kul det var att vara och köra lydnad med Maia igår i ridhuset! Vi tränade Rutan med ca 20 m avstånd, att hon skulle lägga sig där och att jag sen kunde kalla in henne. De gick super bra, precis som att hon inte hade gjort annat förr. Vi tränade även vittrings och det gick oxå bra, de går frammåt där, jag behöver bara lägga nu "min pinne" ca 0,5 m ifrån det andra pinnarna som retning, och sen kan jag snabbt börja över gå till att lägga den pinnen bland resten av pinnarna. Vi tränade även fjärren igår och det gick bra nu är vi på den nivån att jag står ca 1 m framför henne och dirrigerar henne från ligg till stå och sen från stå tll sitt och från sitt till ligg. Det vi jobbade på igår var att när hon skulle sätta sig så skulle hon inte flytta baken fram, och det lyckades vi med, med hjälp av klickern. Vi körde även metallapporteringen igår, Maia har tyckt att den har varit lite obehaglig, men igår fick jag ändrat på det.
Jag hade även med Sixten i ridhuset igår och vi tränade linförighet och inkallning. Det var en hel del hundar i ridhuset igår, och det bekymmrade inte Sixten alls, trodde att han skulle vara lite mer nyfiken än vad han var eftersom att inte har varit i en där miljön förut.


Här kommer lite bilder från när vi var ute igår


 



Plexus och Maia



Plexus och Sixten



Ärga, Sixten och Plexus



Maia



Ärga och Plexus



Maia i Rutan



Petra tränar apportering med Phira

/Ida

Kommentarer
Postat av: PETRA

MEN VA VERKLIGT HAR DU STOPPAT UT FÖR BILD PÅ MIG??? HAHA.... Jag ser ju ut som en bonde/hippie.. men okej jag bjuder på de....

2009-01-12 @ 17:59:29
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja se där var jag... Men de va lilla Phirkolainen som ville synas.. inte matte! Vad gör du idag?

2009-01-13 @ 14:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0