Skidåkning och grillning

Idag har vi varit uppe på lappberget, Jag, Micke och Philp och Micke's syster Maria m. fam.  Jag har varit och åkt skidor med Ärga och Maia medans de andra har roat sig i slalombacken som inte var igång så ist. så åkte de madrass och pulka. Jag åkte 6 km med Ärga 2x3 km. Vi fick sällskap efter andra svängen, Micke hade tagit ut Plexus och han gick upp och ställde sig på halva slalombacken, Plexus fick syn på mig och Ärga vi var efter skidspåret och efter ca 1 km hörde jag att det var en hund bakom oss och där kom Plexus springades han ville hellre springa med Matte och mamma Ärga, jag tänkte då att jag bara skulle åka 1,5 km svängen, men kände att nä nå har jag ork till att åka 3an ett varv till och då får ju Plexus extra mycket motion, så han sprang bakom oss då, lite små slött. Ärga drog på bra idag, mycket bättre än vad hon har gjort tidigare.
Jag var sen och åkte 1,5 km svängen med Maia, hon drog inte lika mycket som hon brukar göra kanske det kan bero på att hon fick gå på ganska hårt igår tack vare Quila. Så jag tänkte att vi kör bara 1,5 an idag. Så idag har jag då åkt 7,5 km med hundarna, helt jäkla slut har jag varit efteråt. Kan ju bero på att jag har tidigare haft lite längre vilo paoser efter svängarna jag varit. Sen har jag kört ganska hårt med kroppen idag och det har jag inte gjort tidigare.
Sen när jag hade varit och åkt så grillade vi korv i kåtan och drack varm oboy, gott :)



//Ida



Kommentarer
Postat av: Malin och Rebell

Skiidturer är UNDERBART :)

2009-02-02 @ 00:36:04
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Nettan

Ok, tyvärr så finns det ju inte så mkt jobb här i kommunen =( Det är bara fin fint. Har klarat oss från alla sjukdomar som går nu peppar peppar Jo, det går super bra, älskar att vara mamma, det bästa som finns =)

2009-02-02 @ 23:20:57
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: P

Ja kommer ja kommer....Vem ska du åka med idag?

2009-02-03 @ 12:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0