Skidåkning

Idag har jag tagit tag i det som jag länge skullat göra enda sen snön kom och det är ett bra tag sen. Det jag pratar om är att jag äntligen har varit och åkt skidor på lappberget. Jag och Petra har varit och åkt, hon med sin lushund Phira och jag med endel av min maffia. Jag åkte först med Ärga 3an, tungt som attans var det men jag tog mig runt, sen tänkte jag att jag skulle fara 1,5 med henne, men sen när jag skulle svänga av mot det spåret så tänkte nä vad tusan jag far efter 3 an igen, tungt som tusan igen vart det men så himla skönt  att jag hade gjort det. Sen var det Maia's tur att få komma sig ut, med henne åkte jag 2x1,5, lätt som tusan kändes det ut att vara jämfört med 3 an. Så jag åkte 9km idag, känner mig väldigt duktig, för att vara desutom första gången denna säsong som jag stog på skidorna. Lill kelpien var jätte duktig på att dra, förra året var hon inte alls lika pigg på att dra, Sixten fick springa lös och han lunkade bakom oss, den lata jäkeln. Plexus fick följa med Micke och åka lastbil idag, skönt då har man en hund mindre att aktivera.
Igår hade vi träning i ridhuset, det gick lite sisådär med allt igår. Jag var inte alls riktigt på nå humör och träna och såklart så känner ju Maia av det med en gång. Så när jag är på det humört så ska vi inte träna över huvud taget, för då blir allt bara fel mellan mig och Maia.
Vi har ett Lodjur som springer kring gårdarna här i Nybyn, läskigt som tusan tycker jag. Förrra veckan så var den på svärmor och svärfars gård och igår så var den på en kompis gård. Väldigt Väldigt obehagligt. Igår kväll så stängde jag in Sixten och Ärga i deras hundhus så dom inte ska ha någon möjlighet att gå ut i hagen. Tänkte att i fall Lodjuret skulle få för sig att komma hit och tugga på dom, man ska aldrig vara säker.  Nu törs man då inte gå ut på nå kvällspromenader med nå lösa hundar. För får hundarna syn på den och inte jag ser det så kan det sluta väldigt illa för dem.....


Plexus och Maia

//Ida

Kommentarer
Postat av: Ullis

Shit vad duktig du är!! Planerar också att börja staka mig fram längs spåret, men men det är ju en bit från tanke till handling:). Vad spännande med ett lodjur så nära, hoppas man får se det! fast det är ju föga troligt...

2009-01-19 @ 17:02:18
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Linda på Norra.

Det var som fan, 9 km inte illa.

Men det är ju lite så då man har flera hundar.

Så då kanske du svichar om mig och mina familydogs någon dag...

//Linda

2009-01-19 @ 20:02:08
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Mia

Här!

2009-01-19 @ 23:30:36
URL: http://northshadows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0