......

Det har tagit ett tag att komma sig tillbaka till verkligheten, men nu tror jag att iaf jag har börjat att göra det. Hela förra veckan har min hjärnverksamhet varit någon annanstan, har inte alls fungerat riktigt, det är därför jag inte har orkat engagera mig med bloggandet. Drabbades desutom av jetlag, somnade tidigt och så vaknade jag när Micke for och jobbade kl halv 4 på morgon, och kunde inte somna om. Hemresan från Thailand var jobbig som tusan, jag klarar inte riktigt av det där med att sitta still så där länge, trodde där ett tag att jag skulle få skavsår på skinkorna. Vi mellanlandade i Dubai och jag säger då det gud vilket obehagligt ställe, på flygplatsen så var det ju ett väldigt annorlunda folkslag, det var gubbar med vita lakan och svart skägg, binladins kompisar. Tror ni att man vart nå uttittad när man kom och gick där, svar JA. Dom glodde mer där än vad dom gör här kring byarna. Vågade absolut inte lämna Mickes sida när vi gick där.
Men iaf, så har vi haft en helt underbar semester, det är helt klart värt att åka till Thailand trots den långa resan dit. Så alla ni som funderar på att åka till Thailand, jag säger er bara de Åk. Vi kommer garanterat att åka tillbaka. Längtar dit redan :)



På Phuket Zoo


Elefantritt i djungeln


Micke snorklar


Jag på bambuflotten


Hundarna har då haft det jätte bra här hemma. Vill tacka Zandra, Petra, Mamma och Pappa för att ni har tagit så väl hand om våra djur. Tror inte att jag hade kunnat slappna av så pass mycket som jag kunnat om inte jag hade vetat att jag har så bra "hundskötare".
Maia var gode överlycklig när vi kom till kallax, påvägen hem så låg hon mellan mig och Micke och tok myste, min lilla svart pärla :). Sen när vi var väl hemma så hade Plexus och hon tok damp här inne, dom sprang omkring med varsin toffla i munnen och ville leka.
Annars så har det inte hänt så väldans mycket sen vi kommit oss hem. Jag har fortsatt med säljutb. och sen har hundarna fått sin dagliga motion. Har varit i helgen tillsammans med Petra till Skellefteå på ÖNDs årsmöte, åkte ner fredag och kom hem i söndags. I samban med mötet så hade dom dit 3 intressanta föreläsare, en av dom var Kenth Svartberg, och jag vart mäkta imponerad av förelsäningen, vilken härlig människa. Det han surrade om var, hur man ska få god relation med sin hund, inlärning och belöning. Det var mycket intressant och det satte då i gång min hjärnverksamhet.
Idag så har jag, Linda, Mia och Zandra varit och promenerat på isen med hundarna. Vi kom där med en hel skokk hundar och gick, Linda med sin dalmatiner Nelly, Mia med sina aussisar Nima och Elza, Zandra med Collien Wendie och Sch Quila, och jag med Plexus, Sixten och Maia. En härlig blanding hundar lös på isen, tur att vi inte möter så mycket folk här på isen i Nybyn, för dom hade nog blivit livrädda.

//Ida




 


Kommentarer
Postat av: Malin

MALIN vill xå till Thailand! Underbara bilder:)

2009-03-18 @ 19:17:40
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Petra

De är bara du far tillbaka till Thailand.. Jag tar mer än gärna hand om Plexus och Ärga igen! Dom är så fina!

2009-03-18 @ 22:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0