Snart är det dax...

Ärgas valpar kommer nog när som helst. Var idag och besökte henne och nu har värkaran börjat komma igån. Hon har flyttat för några dagar sedan till morsan och farsan för att vara lite "mammaledigt". Ines fick då flytta hit till oss så att Sixten skulle få ha nån att hänga med där ute i hagen. Jag och Micke var och aktiverade henne lite lätt i Söndags, hon fick leta en spårpinne som jag hade lagt ut på en äng. Vi vallade av ett lite område. Det var väldigt uppskattat av damen.

Här kommer lite tjockis kort på Ärga





Jag har börjat köra lite spår med Sixten. Det är något han är väldigt duktig på, han är väldigt lugn och fokuserad i spåret. Vi har tränat på väldigt varierande terräng för att testa honom lite, och det bekommer inte han. Sen har jag lagt ut lite olika belöningar åt honom, hade en metallhylsa en gång som jag snabbt bara hade vidrört vid och han plockade den på en gång när han kände vittringen av mig. Har även jobbat med apportpinnar som han inte är känd med och det funkar oxå jätte bra, det kanske blir något av "trötter" ;). Sixten är röntgad med AD:UA HD:A...
Allmänlydnads kursen som jag håller i börjar glida mot sitt slut. Känns lite vemodigt att avsluta, men samtidigt så ska det bli skönt, för då kommer man att orka fokusera till 100% på sina egna hundar, dom blir lite lidande när man har många bollar i luften.
Maia började löpa för nån vecka sedan, hon har nu varit några dagar hos uppfödarn Anna som ska ta en kull valpar på henne, Maia har där fixat 2 parnigar med Turbo en mkt. trevlig Kelpie herre med stor motor. Gå in och läs mer om honom på deras hemsida. www.grejaskogen.se.

Här kommer en bild på snygg tjejen :)




//Ida


Kommentarer
Postat av: Malin

GUUD SÅ SPÄNNANDE MED MAIA OCH TURBO! :D Kommer bli kanon!! Hoppas på mina fina välmående valpar! Kram till er!

2009-05-28 @ 16:41:54
URL: http://www.rebban.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0