Världens sämsta bloggare

Det är jag det. Mitt bloggande går i perioder, men det har ni kanske märkt. De som händer och fötter just nu kring mig och mitt liv är att, avslutar min säljutb. imorgon sen så har allting resulterat till att ingen kommer att få nå jobb och detta företag som vi har "jobbat" mot, pga. ja det är massa grejer, och de är ett gode svamligt företaget, allting handlar om pengar iaf. Så det var ju mindre kul, på måndag ska jag gå och anmäla mig arbetslös iaf. så får vi se vad som händer med mig sen.
De har blivit en hel del hundträning den senaste tiden, kul som attans nu när snön har försvunnit. Massa lydnadsträning, och polleten på vittringen har trillat ner för Maia, och det övriga momenten börjar se bra ut nu, bara lite mer fin lir, funderar nästan på om man kanske skulle starta henne i trean, just för att reka läget, men vi får se. Vi har inte hunnit vara och "jobba" nå mer sen sist pga. att den där utb. har tagit upp min tid. Men vi ska ev. på ett ställe som heter Prisma där det är handikappade människor på måndag. Kelpien har ännu inte börjat löpa, vet inte riktigt vad som har hänt, hon har helt enkelt kanske blivit för gammal så den har försvunit för henne, haha nä nå tror jag att den är på gång här snart.
Ärga är TJOCK, garanterat att hon är med valp/valpar/jätte många valpar nu, hon är gigantisk och jag tror att hon ska ha i slutet av Maj, har inte riktigt koll på det där. Vi har tränat på framåtsändade och det går framåt, har fokuserat på att hon inte ska springa hela sträckan i 180, utan bara halva och att hon inte ska pendla, det går framåt iaf. Är riktigt sugen på att tävla lill tösen min :) Men vi får vänta. Jag ska hålla i hunduppvisningen som vi har på söndag eftersom att studiefrämjandet har jubileum, så då tänkte jag att Ärga skulle få visa upp några moment från Brukslydnaden, lattjo lajban kommer hon att tycka att det är :)
Ikväll ska jag köra igång Allmänlydnadskursen, få se vad det är för spännande grup jag ska ha, alltid lika kul och intressant att köra igång nya kurser, för man lär sig alltid nått nytt.
Förra helgen var jag och hade lite kul med morsan och deras hundar med skyddsärmen och bitstocken, och det var väldigt uppskattat bland hundarna, körde Ärga med Ärmen, och lata SiggeMannen på stocken.Kan ju meddela alla läsare att det är inte för någon tävlingsverksamhet detta görs.Här kommer lite bilder.


Sixten





Ärga tösen












//Ida

Kommentarer
Postat av: Mammi

Du glömde ju nämna Ärgas son, hur duktig han har blivit...

2009-05-07 @ 21:23:19
URL: http://jebas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0